niedziela, 14 grudnia 2008



"Judasz oddaje trzydzieści srebrników" Rembrandt


Herbert Zbigniew
"Hakeldama"


Kapłani mają problem
z pogranicza etyki i rachunkowości

co zrobić ze srebrnikami
które Judasz rzucił im pod nogi

suma została zapisana
po stronie wydatków
zanotują ją kronikarze
po stronie legendy

nie godzi się wpisywać jej
w rubryce nieprzewidziane dochody
niebezpiecznie wprowadzić do skarbca
mogłaby zarazić srebro

nie wypada
kupić za nią świecznika do świątyni
ani rozdać ubogim

po długiej naradzie
postanawiają nabyć plac garncarski
i założyć na nim
cmentarz dla pielgrzymów

oddać niejako
pieniądze za śmierć
śmierci

wyjście
było taktowne
więc dlaczego
huczy przez stulecia
nazwa tego miejsca
hakeldama
hakeldama
to jest pole krwi

7 komentarzy:

Donata pisze...

Może dlatego, że Pole Garncarza bogate było w glinę o odcieniu czerwonym. Wytwarzano na nim prawdopodobnie naczynia gliniane.
Milutkiego dnia i tygodnia
buzialki ślę - łap!
a wpis świetny

Donata pisze...

nie przyjęło wpisu a tyle się napisałam

Donata pisze...

tak stworzony ten świat, że każdy jest inny
ja zawsze byłam rannym ptaszkiem
jeśli się nie nauczyłam czegoś wieczorkiem to rankiem nauczyłam się szybciej ;-)
a szkołę to ja otwierałam bo woźny jeszcze spał...a ja musiałam czekać aż ją otworzy
zawsze spałam szybko i tylko cztery godziny mnie wystarczało
chyba Napoleon też tak spał ;-)
buziam

Donata pisze...

Fredek to mojej mamy buras
ten to może spać bez przerwy;-)
ale moje psiaki też mają melodię do spania
w nocy śpią snem kamiennym
można po nich chodzić ;-) ale w dzień drzemka
każde stuknięcie powoduje, że są na łapach ;-)
milutkiego dnia
buzialki ślę

Donata pisze...

są wśród ludzi jak to się mówi sowy i skowronki ;-)

Donata pisze...

buziam popołudniowo

Donata pisze...

Jezu na sianku złożony
Któremu hołd dały bydlęta
Racz przyjąć nasze ukłony
Które niesiemy na święta

Daj odbyć Gwiazdkę wesoło
Wszystkim co sercu są mili
Racz by kochani wokoło
Przyszły Rok w szcześciu spędzili